Biosensor tar order i Sydostasien

June 19, 2012

Biosensor har tecknat ett exklusivt distributionsavtal med en ny distributör i Sydostasien. Distributören har lagt en order om två BIOSENS®600 system för spårämnesdetektion av narkotika.

Distributören är verksam inom säkerhetsbranschen  och vill med BIOSENS® utöka sitt erbjudande till befintliga och nya kunder. Till en början är avtalet exklusivt för en marknad, men med ett ömsesidigt intresse att utöka försäljning av BIOSENS® till flera marknader i Sydostasien.

­– Företaget kommer till en början fokusera på BIOSENS 600 för spårdetektion av narkotika i tillämpningar för tullen. Det är där som företaget har upparbetade kontakter och i den tillämpning som behovet är störst, säger Erik Lissner

– Vi ser positivt på den här affären och hoppas nu på ett genombrott i Sydostasien och fortsätter arbeta för att ytterligare expandera och stärka vårt arbete med distributörer i regionen, avslutar Erik Lissner.

VD,  Biosensor Applications Sweden AB (publ)

+46 8 706 75 00