Biosensors första Kinaorder

May 27, 2010

Biosensor har idag fått en beställning på en Biosens-detekteringsutrustning för omgående leverans till Kina. Möjligheten har skapats genom att Biosensor har knutit till sig en ny affärspartner, Sinotechton, ett stort företag inom säkerhetsbranschen i Kina.

– Detta är mycket glädjande och ett resultat av våra ansträngningar för att etablera nya framgångsrika distributionskanaler i Asien, i detta fall Kina, säger Erik Lissner VD i Biosensor Applications AB. – Kina är en marknad med stora behov av både narkotika- och sprängämnesdetektering. Sinotechton har etableradeaffärsrelationer med ett antal myndigheter inom dessa områden. Erik Lissner avslutar:- Kina är idag ett av de länder som har finansiella muskler att investera i ny teknologi och har dessutom prioriterat upp drogdetektering, vilket är en av Biosensors styrkor. Vi tror att detta skall kunna leda till nya affärer i en snar framtid.